środa, 12 stycznia 2022

Odchudzanie jest trudne, jeśli nie ma zwolenników tego przedsięwzięcia


Ogólnie rzecz biorąc, jak podkreśla również dr Carsten Meißner, odchudzanie jest trudne, jeśli nie ma zwolenników tego przedsięwzięcia. Innymi słowy, jeśli rodzina nie jest na pokładzie lub jeśli profesjonalne wsparcie nie jest dostępne. Wskazana może być również pomoc psychologiczna, zwłaszcza dla osób ze znaczną nadwagą. Lekarz i prezenter "Hauptsache gesund" Carsten Lekutat również ma doświadczenia z odchudzaniem. W swojej książce "Die Lekutat-Methode" ujmuje to drastycznie: "Byłem gruby! I kiedy mówię " gruby", nie mam na myśli "gruby" czy "pyzaty", ale "gruby" - mówi. 90 kilogramów przy wzroście 1,70 m - to nie był problem czysto estetyczny. Wartości wątrobowe poszły w górę, a ciśnienie krwi i cholesterol również wymknęły się spod kontroli. W międzyczasie Carsten Lekutat trwale stracił 20 kilogramów. Na początku trudno mu było wyjaśnić, jak to osiągnął. "Przecież nie stosowałam 'tej jednej metody', która sprawiła, że z dnia na dzień schudłam. To raczej mnóstwo małych zmian, które sprawiają, że dziś jestem osobą o normalnej wadze" - powiedział. Te "małe zmiany" nawyków nie były tak trudne jak nagła całkowita zmiana całego stylu życia. Dlatego łatwiej było im dotrzymać kroku i lepiej pasowali do stylu życia, do którego byli przyzwyczajeni. Jedną z tych zmian było więcej ćwiczeń. Prawie każdego dnia lekarz pokonuje biegiem dziesięć kilometrów do swojego gabinetu - drogę, którą wcześniej pokonywał samochodem.